23948sdkhjf

Gode råd: Sådan forbedrer du salget på din hjemmeside

Selvom e-handel har medvind, er konkurrencen benhård. Her er 4 trin til at forbedre dine kunders købsoplevelse.

Har du nogensinde forladt et køb online? Det har du sandsynligvis – og det gør dine kunder også.

Faktisk har 2 ud af 3 af de nordiske forbrugere annulleret et køb online på grund af betalingsrelaterede problemer, selvom der er relativt enkle og effektive måder at løse udfordringerne på og skabe en bedre købsoplevelse. 

Her er fire enkle trin til at starte din rejse til en bedre checkout og højere konverteringsfrekvens, som betalingsudbyderen Adyen har samlet: 

1. Brugeroplevelsen i checkout er det eneste, der står mellem kunden og købet

Og derfor skal du sikre dig, at enhver betalingsoplevelse er hurtig, enkel, sikker og relevant for alle involverede, skriver Adyen i pressemeddelelsen. 

Når et køb ikke er afsluttet, skyldes det ofte en betalingsproces, der involverede for mange trin, at betalingsoplysningerne ikke var tæt på kunden, eller at køberen blev distraheret. For at fange kunder, der har forladt indkøbskurven ved din checkout, kan du på et senere tidspunkt sende et link, der fører dem tilbage til betalingssiden med de varer, de tidligere har valgt. 

Brug af betalingslink, også kaldet Pay-by-Link, giver forbrugerne en påmindelse om en beslutning, de allerede har truffet og opfordrer dem til at afslutte den. Denne type værktøj har vist sig at være en effektiv løsning, der er let at integrere med virksomhedens udseende. 

2. I checkout er tilpassede betalingsmetoder afgørende  

Virksomheder mister tæt på en milliard om året på ikke at tage imod kundernes foretrukne betalingsmetoder. Og de nordiske forbrugere stiller de højeste krav i Europa, når det gælder dette.

39 procent har annulleret et køb, fordi de ikke fik lejlighed til at betale på den måde, de selv ønskede det. Det er derfor vigtigt at holde styr på betalingslandskabet.

Kortbetalinger kan være populære i Sverige, USA og Storbritannien, men i Brasilien foretages 15 procent af onlinebetalinger med Boleto, i Kina udgør Alipay og WeChat Pay 50 procent, og i Holland dominerer iDEAL med 60 procent af netværksbetalinger. 

Det er derfor vigtigt at holde styr på købsadfærden. Tilbyd betalingsmetoder baseret på kundens placering, det anvendte device (mobil, desktop osv.) og på indkøbskurvens værdi. Mulighederne for tilpasning er steget i nyere tid, og derfor øges forventningsbilledet også fra kunden. 

3. Bedrageri kan koste dig dyrt
Omkostningerne ved at blive udsat for bedrageri er ikke kun knyttet til den mistede indtægt. Manglende sikkerhed kan også resultere i nedsat tillid blandt forbrugerne. En sikker betaling er afgørende for at fastholde forbrugernes tillid, men sikkerheden må ikke begrænse kundens købsoplevelse.

Behovet for nye gnidningsfrie godkendelsesalternativer og værktøjer til at blokere bedrageri såvel som en risikostyring, der imødekommer virksomhedens behov, er alle vigtige foranstaltninger for en mere sikker betalingsproces. 

4. Så kommer spørgsmålet om loyalitet
Uden fysiske interaktioner kan opbygning af langvarige kundeforhold være vanskelig. Men kundeloyalitet inden for e-handel er nået langt på få år. Loyalitetsprogrammer kan nu knyttes direkte til forbrugernes betalingskort, og man behøver derfor ikke længere at sende påmindelsesmails. 

Du kan også gemme betalingsoplysningerne ved det første køb og give en såkaldt krypteret ”token”. Denne token kan bruges til at opkræve fremtidige køb og give loyale kunder en hurtigere checkout uden at skulle gemme følsomme oplysninger på virksomhedens server. 

Virksomheder skal være opmærksomme på, at de forskellige ovenstående løsninger passer til forskellige forretningsmodeller. Det afgørende er, at en bedre betalingsoplevelse øger konverteringen.

Når kunden allerede har besluttet, at de ønsker en vare, er det op til de handlende at fjerne alle barrierer for købet. Afslutningen af købet har aldrig været vigtigere for med en bedre checkout kan salget stige markant. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079